dinsdag 25 mei 2010

Hemelvaartweekeind
Lekker lang weekeind, dus we kunnen er weer tegenaan
De geredde pubergans is weer bij z'n familie zo te zien. De vier families grauwe ganzen zijn altijd bij elkaar in de buurt. Dit zijn ze alle 25 (kleintjes goed verstopt) lekker aan het dobberen.
Wij zijn lekker aan het schilderen, de molen draait lekker, en een lepelaar lepelt lekker in de molentocht [de brede sloot waar de molen aan staat en  waar alle sloten van de polder in uitkomen].
Ik vind nog een windbord met rot. Naar de werkplaats ermee.

Pinksterweekeind.
Het wordt nu echt mooi weer. Wel staat er alle dagen een raar windje. De wind waait ongeveer uit het Westen, maar soms draait ie een streek [kwart van het kompas] naar Noord. En even later weer terug.
Dat gebeurt vaak als er een bui langstrekt, maar de lucht is strakblauw. De eerste keer krui ik de molen er braaf achteraan, om vervolgens weer terug te moeten.
Conny schildert binnen, en ik heb er weer wat borden uitgeplukt om een verfbeurt te geven. Deze mag nog wel een tweede laag krijgen, en als ik met de borden (vijf per wiek) klaar ben zal ik de voorzomen en de bordschroot [rechts en links van het bord op deze foto] ook aan moeten pakken. Voorlopig zul je de molen nog een tijdje met allerlei lege plekken in de wieken zien draaien.
De molen begint ook hekwiggen rond te strooien, die beginnen door het mooie droge weer te krimpen en raken dan los. Alles vastslaan dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten